metro- 2020
Při návštěvě Prahy v červenci r. 2020, přesně po dvou letech od minulé návštěvy, jsem znovu cestoval metrem a mám tyto postřehy:
nové stanice metra už mají dobře ,,srovnaný,,peron s vlakem metra, není tam výšková nerovnost a tzv. "rektifikační hřebeny" se postupně zavádí na nástupiště do starých stanic, ale tam kde nejsou by vozíčkář na elektrickém vozíku s ženským doprovodem neměl šanci bez cizí pomoci najet do vlaku, protože můj doprovod musel při najíždění zepředu nadhodit přední kolečka vozíku, oběhnout vozík a ještě zatlačit, protože zadní kola se protáčely na hraně vagonu.
Instalováním rampy - viz.foto, se minimalizuje rozdíl mezi výškou nástupiště a podlahou vozidla, cestující se tak snadno dostanou do prvního vagónu metra bez ,,hororového skoku,,.
Vozíčkáři tam můžou doufat, aby se na jejich trasách zmíněné doplńky k hladkým průjezdům brzy instalovaly.